Ervaring met
Alle aspecten en raakvlakken met Finance, maar met name doordenken naar impact voor andere disciplines; sparren met CEO en RvC over strategie en hoe die te realiseren, voortgang bewaken en daar waar nodig acties in gang zetten om weer op koers te raken.
Wat heeft Frank gevormd?
Frank begon zijn carrière in de accountancy bij KPMG, waar hij werkte met een mengeling van grote concernonderdelen van corporate organisaties, kleine stichtingen en middelgrote ondernemingen. De strikte aanpak en opleiding bij KPMG legden een goede basis voor zijn verdere carrière. Het ellenbogenwerk binnen de accountancy paste echter niet helemaal bij Frank, en hij werd benaderd door ex-collega’s om over te stappen naar Volvo Interne Accountantsdienst. Bij de IAD draaide hij veel projecten en was gedurende een jaar interim controller bij de productielocatie in Born. Daar merkte hij het verschil tussen de adviserende rol van een accountant en de uitvoerende rol van een controller, wat hem een beter gevoel gaf van het bieden en realiseren van toegevoegde waarde.
Eind 1990 werd Frank door een headhunter benaderd om Finance manager te worden bij de Rooy Transport. Aanvankelijk hield hij de boot af, maar na twee weken belde de headhunter dat hij een afspraak voor Frank had gemaakt met de gebroeders de Rooy, waarvoor hij nog steeds dankbaar is. Gedurende de negen jaar dat hij bij de Rooy werkte, ontdekte Frank het echte werken. Hij had een veelzijdige rol: het opzetten van vestigingen in het VK, België, Frankrijk, Italië en Spanje, het doorvoeren van een grote reorganisatie als gevolg van het faillissement van DAF Trucks, en het leiden van een overname en de opsplitsing van het bedrijf, waarbij twee aandeelhouders elk hun eigen onderdeel kregen. Dit proces, vol emoties, resulteerde na twee jaar in het gewenste resultaat. Eind 1999 besloot Frank het interim vak in te gaan vanwege het uitblijven van gedane toezeggingen en afspraken.
Vanaf 1 december 1999 heeft Frank een veelheid aan interim klussen gedaan in diverse sectoren, waaronder productiebedrijven, zorginstellingen, handelsondernemingen, bouw en vastgoedontwikkeling, bouw-gerelateerde bedrijven, kinderopvang, M&A, coöperaties en energieleveranciers. De inhoud van de opdrachten varieerde van het professionaliseren van de planning en control cyclus tot het ophalen van financiering, het implementeren van ERP-pakketten en het realiseren van synergievoordelen na overnames. In augustus 2007 startte Frank als interim Financieel directeur bij Hurks Groep B.V. in Eindhoven en trad per 1 januari 2008 in dienst als CFO / Lid Raad van Bestuur. Hij hield zich bezig met risicomanagement op ontwikkelprojecten en bouwproposities, deed veel onderzoek bij mogelijke overnames en verkoop van een bedrijf, en haalde bouwfinanciering van 30 miljoen euro op.
In juni 2014 stapte hij weer in het interim vak. Wederom heeft hij mooie opdrachten vervuld, zoals ERP implementaties, overname begeleiden voor een coöperatie van een drietal transportbedrijven, interim bestuurder van Hurks Groep op verzoek van de houder van prioriteitsaandelen, teneinde te ondersteunen bij de verkoop van een aantal bedrijfsonderdelen, interim partner M&A bedrijf en interim CFO bij een dynamische energieleverancier.
Strategische Planning:
De Sleutel tot Versteviging en Vooruitgang
Persoonlijkheid
Frank is een toegankelijk en loyaal persoon. Hij vindt het belangrijk dat hij een klik heeft met de mensen waarmee hij werkt. Hij biedt toegevoegde waarde bij een organisatie; alles wat hij oppakt, wordt ook daadwerkelijk gerealiseerd. Hij staat daar garant voor, zodat de CEO dat volledig los kan laten.
Mijn publicaties
Bouwen aan een financiële organisatie voor duurzame groei
Als ondernemer heb je een visie op de toekomst en het is je droom die te realiseren. Dat begint ermee dat je de organisatie van de grond af opbouwt, waarbij de financiële functie meegroeit. Om duurzame groei te realiseren, doorloopt de financiële organisatie grofweg...